Strona główna
  Menu podmiotowe >> Samorząd >> Rada Miejska VI kadencja 2010-2014 >> Archiwum 2006-2010 >> Rada Miejska V kadencja 2006-2010 >> Komisje Rady >> Komisja Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej


 

KOMISJA RODZINY,ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ

SKŁAD OSOBOWY KOMISJI:

1) Barbara Rudnicka - Przewodnicząca
2) Sebastian Brózda
3) Robert Jaszczuk
4) Sławomir Komidzierski
5) Bogumiła Krawczyk
6) Ewa Skorupa
7) Jan Zagórski - Z-ca Przewodniczącego Komisji

REGULAMIN KOMISJI RODZINY, ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ


§ 1
Komisja Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej została powołana przez Radę Miejską w Bełchatowie w celu:
1. Opiniowania i rozpatrywania spraw powierzonych jej przez:
a) Radę Miejską,
b) Prezydenta Miasta,
c) Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej,
d) Członka komisji.
2. Występowania z inicjatywą uchwałodawczą.
3. Wykonywania oceny działalności Prezydenta Miasta w zakresie spraw należących do zadań komisji.

§ 2
Do zadań komisji należy w szczególności:
1. Opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących rodziny, ochrony zdrowia mieszkańców oraz uchwał związanych z opieką społeczną.
2. Przygotowanie projektów uchwał oraz występowanie z inicjatywą ich uchwalania.
3. Współpraca z organizacjami i instytucjami w zakresie: kształtowania właściwych postaw w rodzinie, ochrony zdrowia, zapobiegania zjawiskom patologii społecznej oraz łagodzenia skutków bezrobocia.
4. Współpraca z pełnomocnikiem Rządu Rzeczypospolitej Polskiej do spraw Rodziny w zakresie kształtowania polityki prorodzinnej.
5. Współorganizowanie Obchodów Dni Rodziny na terenie miasta Bełchatowa.
6. Planowanie i podejmowanie działań profilaktycznych na rzecz rodziny.
7. Rozpatrywanie innych spraw jej powierzonych.
8. Opiniowane propozycji podziału środków finansowych uzyskanych ze zezwoleń na sprzedaż alkoholu oraz wniosków o przyznanie dofinansowania na działalność związaną ze zwalczaniem skutków alkoholizmu w mieście.
9. Występowanie z inicjatywą uchwałodawczą w zakresie spraw należących do komisji.
10. Rozpatrywanie spraw zleconych komisji przez Radę Miejską, Prezydenta Miasta, Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej lub członków komisji.
11. Bieżąca ocena realizacji uchwał Rady Miejskiej z zakresu spraw należących do Komisji.

§ 3
W skład komisji wchodzą radni w liczbie ustalonej przez Radę Miejską i wybrani przez tę Radę.

§ 4
1. Przewodniczącego Komisji wybiera Rada Miejska.
2. Wiceprzewodniczącego komisji wybiera spośród swoich członków komisja.
3. Wybór i odwołanie Wiceprzewodniczącego Komisji następuje w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

§ 5
1. Komisja działa na posiedzeniach oraz przez swych członków badających sprawy zlecone im przez komisję.
2. Komisja w celu usprawnienia swej pracy bądź dla załatwienia sprawy szczególnie trudnej lub skomplikowanej może powołać spośród swoich członków podkomisję lub zespół problemowy.

§ 6
1. Posiedzenia komisji odbywają się w miarę potrzeby.
2. Przewodniczący komisji może zwołać posiedzenie w każdym czasie.
3. Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej, a także Przewodniczący i Wiceprzewodniczący komisji mają obowiązek zwołania posiedzenia komisji na wniosek trzech radnych członków komisji.
4. Zwołanie posiedzenia Komisji winno być połączone z podaniem porządku posiedzenia.
5. W porządku każdego posiedzenia Komisji winien znaleźć się punkt dotyczący informacji na temat stanu realizacji wniosków od ostatniego posiedzenia.
6. Jeżeli porządek posiedzenia Komisji przewiduje rozpatrzenie spraw związanych bezpośrednio z zakresem działania innej Komisji, Przewodniczący Komisji zawiadamia
o terminie, miejscu i porządku posiedzenia Przewodniczącego właściwej Komisji.

§ 7
1. Komisja działa w oparciu o plan pracy sporządzony corocznie w terminie do 31 stycznia.
2. Komisja do 31 marca składa Radzie Miejskiej sprawozdanie ze swej działalności za rok ubiegły.

§ 8
1. W posiedzeniach Komisji bez prawa udziału w głosowaniu mogą brać udział:
a. Radni nie będący członkami Komisji,
b. Osoby zaproszone do udziału w posiedzeniu przez Przewodniczącego Komisji.
2. W posiedzeniach Komisji po uprzednim powiadomieniu Przewodniczącego Komisji mogą brać udział inne osoby bez prawa udziału w głosowaniu i dyskusji.

§ 9
1. Komisja rozpatruje sprawy należące do przedmiotu jej działania, a w szczególności: przyjmuje opinie, wnioski, a także zajmuje stanowiska.
2. Rozstrzygnięcia Komisji zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów
w obecności co najmniej połowy jej składu.
3. Każdy z członków Komisji posiada w trakcie głosowania nad danym rozstrzygnięciem jeden ważny głos.

§ 10
1. Posiedzenie Komisji jest prawomocne i zdolne do podejmowania ważnych rozstrzygnięć jeżeli uczestniczy w nim co najmniej połowa składu Komisji.
2. Posiedzenie prowadzi Przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący lub członek wybrany przez Komisję spośród członków biorących udział w posiedzeniu.
3. O terminie i miejscu posiedzenia Komisji winni być powiadomieni wszyscy członkowie
co najmniej trzy dni przed posiedzeniem.

§ 11
1. Posiedzenia Komisji są protokołowane.
2. Protokół powinien zawierać :
a. numer, datę i miejsce posiedzenia,
b. stwierdzenie prawomocności posiedzenia, imię i nazwisko Przewodniczącego posiedzenia,
c. listę obecnych i nieobecnych członków Komisji, a także stwierdzenie czy nieobecność została usprawiedliwiona,
d. listę gości zaproszonych do udziału w posiedzeniu,
e. stwierdzenie przyjęcia bądź nie przyjęcia protokółu z poprzedniego posiedzenia,
f. porządek posiedzenia,
g. przebieg posiedzenia i podjęte rozstrzygnięcia wraz z wynikami głosowań,
h. podpis Przewodniczącego posiedzenia oraz protokolanta.
3. Protokół z posiedzenia Komisja przyjmuje w głosowaniu na następnym posiedzeniu.

§ 12
1. Opinie, wnioski lub inne rozstrzygnięcia Komisji jej Przewodniczący lub inny członek Komisji wskazany przez Przewodniczącego posiedzenia przedstawia Radzie Miejskiej lub Prezydentowi Miasta albo obu tym organom.
2. Komisja może spośród swego składu wyznaczyć sprawozdawcę Komisji w danej sprawie.

§ 13
1. Swoją obecność na posiedzeniach Komisji członkowie stwierdzają własnoręcznym podpisem na liście obecności.
2. W razie niemożności uczestnictwa w posiedzeniu należy nieobecność usprawiedliwić najpóźniej przed posiedzeniem u Przewodniczącego Komisji bądź za pośrednictwem pracowników Biura Rady Miejskiej.
3. W przypadku trzech nieusprawiedliwionych nieobecności w danym roku na posiedzeniach Komisja może wnioskować do Rady Miejskiej o wykreślenie członka ze swego składu.

§ 14
1. Obsługę administracyjną Komisji prowadzi Biuro Rady Miejskiej.
2. Protokolantem posiedzeń Komisji jest jeden z pracowników Biura Rady Miejskiej.
W szczególnych przypadkach Komisja może wyznaczyć protokolanta ze swego składu.




Pokaż rejestr zmian
Redaktorzy Urząd Miasta Bełchatowa, Liczba odwiedzin: 100075142